Ferie szkolne właśnie się skończyły, a my nieustannie kontynuujemy warsztat dla dzieci ,,Diamentowa Stokrotka” prowadzone w ramach projektu pn.: „Piecza Zastępcza w Powiecie Olsztyńskim PROFESJA Z MISJĄ” realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olsztynie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur w latach 2021-2027

Wczoraj, po raz czwarty z rzędu odwiedzaliśmy dzieci w kolejnym Rodzinnym Domu Dziecka. Przez ten czas działo się bardzo dużo na spotkaniach warsztatowych oraz pomiędzy, gdzie dzieci ćwiczą modelowane umiejętności wraz z opiekunami zastępczymi. Jest przy tym mnóstwo śmiechu i zabawy np. technika oddechowa – jak zieje ,,Smok’’ ?, czy praktyka uważności ,,Wyścig żółwi’’ albo elementy treningu Jacobsona w ćwiczeniu ,,Dyrygent”. W ten sposób w trakcie zabawy dzieci uczą się technik regulacji emocji.

Prowadząca zajęcia, psycholog PCPR, Pani Krystyna Jaworowska stara się przedstawić w ciekawej formie różne formy podwyższania kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci. Uczestnicy  warsztatu uczą się także życzliwej komunikacji, poznają wartość mówienia prawdy, szanowania odmienności oraz pomocy innym.

Dzieci również zapisują i malują w swoich zeszycikach (otrzymanych od prowadzącej) ważne dla nich momenty, w których odczuwają poczucie wdzięczności (uznane przez wiele badań za korzystne dla naszego samopoczucia i zdrowia).  Za zgodą autorek dzielimy się dziś z Państwem dwoma pracami, które są dowodem implementowanych wartości przekazywanych poprzez warsztat Diamentowa Stokrotka, budując  w ten  sposób zasoby dzieci podwyższające ich dobrostan.

Każdy warsztat jest inny i dopasowywany do potrzeb dzieci w nim uczestniczących. Aktualna edycja realizowana jest dwu torowo (po raz drugi już), czyli w jednym RDD są prowadzone dwa warsztaty uwzględniające wiek dzieci.

Tym co jest wyjątkowe aktualnie, to to, że w warsztacie uczestniczy najmłodszy uczestnik Diamentowej Stokrotki – 4 letni chłopiec i to do jego możliwości  dopasowywana jest tematyka zajęć w jego grupie wiekowej.

Z każdym warsztatem wszyscy razem poznają się coraz bardziej, odkrywając i modelując swoje zasoby.

Istotna jest też współpraca z opiekunami zastępczymi, którzy spisują się na Medal i dbają o to, aby praktykowane przez dzieci nowe umiejętności stawały się ich nowym nawykiem.

 

DO ZOBACZENIA NA NASTĘPNYCH WARSZTATACH

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie